Urmărește-ne pe Facebook

Știri medicale din România

5 sfaturi pentru o mai bună stare de sănătate digestivă

Publicat

în

5 sfaturi pentru o mai bună stare de sănătate digestivă

În prezent, problemele digestive se numără printre cele mai frecvente probleme de sănătate în întreaga lume. Regimul alimentar dezechilibrat, călătoriile, stresul, bolile, îmbătrânirea și administrarea de antibiotice contribuie la un dezechilibru sau la o disbioză a tractului intestinal, care duce apoi la tulburări gastro-intestinale. Efectuând doar câteva modificări simple ale stilului de viață, putem preveni apariția acestor probleme digestive.

5 sfaturi pentru o mai bună stare de sănătate digestivăPentru cele mai bune rezultate, încercați să încorporați în stilul personal de viață următoarele sfaturi oferite de specialiștii în alimentație, nutriție și sănătate:

Aveți grijă de sănătatea florei intestinale cu probiotice. Varietatea bacteriilor din intestin, adică microbiomul uman, ne influențează atât sănătatea sistemului digestiv, cât și starea noastră psihică. De asemenea, un microbiom echilibrat susține o greutate corporală adecvată. Puteți crește aportul de probiotice sau bacterii bune cu alimente bogate în probiotice, cum ar fi iaurt, miso, kefir, murături sau tempeh. Pentru a crește și mai mult numărul de bacterii bune, vă puteți completa dieta cu un supliment probiotic pe care îl puteți achiziționa cu ușurință dintr-un megastore farmaceutic și care furnizează miliarde de bacterii benefice direct în tractul digestiv.

Consumați mai multe fibre.  Unul dintre cele mai bune lucruri pe care le puteți face pentru sănătatea sistemului digestiv este să consumați zilnic fibre. Cantitățile recomandate de fibre pe zi sunt de 25 de grame pentru femei și de 38 de grame pentru bărbați. Totuși, majoritatea persoanelor de vârstă adultă consumă mai puțin de jumătate din aceste cantități. Consumul insuficient de fibre este, de obicei, vinovatul din spatele constipației și este chiar un factor de risc pentru obezitate, boli de inimă și tulburări metabolice.

Consumați mai multe fructe, legume și leguminoase. Fructele și legumele sunt bogate în fibre, vitamine, minerale și fitochimicale, toate acestea fiind substanțe nutritive care ne mențin sistemul digestiv în stare funcțională. Fructele și legumele bogate în fibre includ prunele uscate, smochinele, portocalele, perele, merele, piersicile, zmeura, conopida, varza de Bruxelles, broccoli, dovlecei, dovleac și frunzoasele, în special spanacul. Când este posibil, consumați alimentul întreg, deoarece conținutul de fibre este cel mai concentrat în pieliță, cum ar fi pielița albă a portocalelor. Datorită conținutului ridicat de fibre și proteine, leguminoasele sunt hrănitoare, sățioase și benefice pentru sănătatea digestivă. Leguminoasele, cum ar fi fasolea, mazărea, năutul sau lintea pot fi pregătite la aburi, fierte, coapte sau sotate și pot fi adăugate cu ușurință în supe, salate și tot felul de tocănițe.

Faceți trecerea la cereale integrale. Cerealele integrale și alimentele preparate cu cereale integrale, inclusiv pâinea integrală, orezul brun, tărâțele și fulgii de ovăz sunt foarte bogate în fibre. Însă, cele mai multe alimente din comerț, cum ar fi brioșe, covrigi, paste, prăjituri și tot felul de alte gustări sunt făcute cu făină albă și zahăr rafinat care tulbură echilibrul microbian. Citiți cu atenție etichetele alimentelor și verificați dacă grâul integral, făina integrală sau un alt tip de cereale integrale se numără printre primele ingrediente.

În cele din urmă, consumați mai multă apă. Deshidratarea este o cauză frecventă a problemelor digestive, cum ar fi crampe și constipație. Unele băuturi precum cafeaua și alcoolul acționează ca diuretice, epuizând în continuare corpul de lichide. Încercați să beți 6-8 pahare de apă filtrată în fiecare zi pentru a susține nivelurile adecvate de secreții digestive și pentru a lubrifia intenstinele, ceea ce ajută la menținerea lor în stare de funcționare corectă.

Continue Reading
Publicitate
Apasă pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

InfoSano.ro

[wp_rss_multi_importer category=”5″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”3″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

MamaDeProfesie.ro

[wp_rss_multi_importer category=”1″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

mWisho.ro

[wp_rss_multi_importer category=”4″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

Culinar

[wp_rss_multi_importer category=”6″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

Eu-Romania.org

[wp_rss_multi_importer category=”2″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

Concept-Casa.ro

[wp_rss_multi_importer category=”3″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

Publicitate

Știri populare