Urmărește-ne pe Facebook

Știri medicale din România

Care este modul corect de a ridica un obiect? Cum ne putem proteja spatele?

Publicat

în

Care este modul corect de a ridica un obiect

Cu siguranță, vi s-a atras atenția cel puțin o dată că nu trebuie să vă aplecați pentru a ridica un obiect. În schimb, pentru a evita rănirea, este indicat să vă ghemuiți și să ridicați astfel cu picioarele, nu cu spatele. Iată că specialiștii în fizioterapie și kinetoterapie nu sunt de acord cu această convingere demodată, susținând că aceste sfaturi sunt incorecte. Se pare că atunci când ne aplecăm pentru a ridica un obiect sau o greutate, aplecatul nu reprezintă un factor de risc semnificativ pentru durerile de spate. De asemenea, noi oamenii, știm de la sine cum să ridicăm un obiect sau orice greutate și nu avem nevoie să fim învățați o tehnică anume de ridicare.

Care este modul corect de a ridica un obiectDurerea de spate are o foarte mică legătură cu problemele structurale ale coloanei vertebrale, cum ar fi degenerarea, încordările musculare și nervii deteriorați. În schimb, durerea de spate este complexă și, în general, este influențată de factori care nu sunt foarte evidenți, cum ar fi starea generală de sănătate, programul de somn și regimul alimentar. Dacă suferiți de dureri de spate și ați crezut că felul în care rezolvați sarcinile de zi cu zi vă cauzează durerea de spate, atunci un fizioterapeut vă poate oferi ajutor, vă poate propune un program de exerciții pentru consolidarea spatelui, împreună cu un tratament eficient realizat cu echipamente medicale.

Ceea ce contează foarte mult atunci când ridicăm un obiect și, în special, o greutate, este să ținem obiectul aproape de corp. Așadar, contează mai puțin dacă ne aplecăm sau dacă ne ghemuim. În esență, spatele este o structură dură și robustă, care se comportă foarte bine chiar și în cazul antrenamentelor mai intense de ridicare de greutăți.

Antrenamentele cu greutăți – sporesc durerile de spate?

Analizele și cercetările efectuate de-a lungul timpului au concluzionat că antrenamentele cu greutăți nu reprezintă o cauză a durerilor de spate. De asemenea, nu s-a găsit nicio legătură între durerea de spate și aplecatul în mod repetat sau pentru perioade lungi. Majoritatea persoanelor care practică antrenamente cu greutăți sau culturism se întreabă dacă aceste antrenamente suprasolicită coloana vertebrală. Conform specialiștilor, este aproape imposibil să nu flexăm coloana vertebrală atunci când ridicăm ceva de la sol și există o diferență remarcabil de mică între felul în care ne utilizăm coloana vertebrală atunci când ridicăm un oarecare obiect și atunci când practicăm antrenamente cu greutăți. Deși ghemuitul este modalitatea presupusă corectă și sigură pentru a ridica, studiile exacte și analizele arată că această tehnică aplică doar cu 4% mai puțină sarcină asupra țesuturilor. Prin urmare, aceste dovezi pun la îndoială sfatul de a ridica cu picioarele, nu cu spatele.

Un exercițiu foarte popular pe care îl practică persoanele care se antrenează cu greutăți este deadlift. Deadlift-urile nu arată ca o modalitate sigură de a ridica o greutate. Cu toate acestea, acest exercițiu, chiar și atunci când este practicat cu regularitate, nu cauzează dureri de spate și nici nu rănește spatele. Sportivii care practică antrenamente cu greutăți și inclusiv deadlift-uri se apleacă și ridică greutăți semnificativ mai mari decât ridică o persoană într-o zi obișnuită acasă sau la locul de muncă. Este aproape imposibil să nu ne îndoim coloana vertebrală atunci când ridicăm ceva de la sol, iar deadlift-ul seamănă izbitor de mult cu modul în care nu ar trebui să ridicăm un obiect, și cu toate acestea, exercițiul este uimitor de sigur. Spatele este în mod natural robust și puternic, iar antrenamentele cu greutăți cu atât mai mult îl consolidează. Pentru ameliorarea durerilor de spate, este foarte recomandată colaborarea cu un fizioterapeut care poate propune mai multe metode de tratare a durerii, inclusiv exerciții de întindere, tratamente cu echipamente medicale robotizate, modalități de corectare a posturii și alte metode specifice situației personale.

Asta nu înseamnă că este sigur ca o persoană neinstruită să încerce să ridice mari greutăți. Tehnica și pregătirea fizică contează foarte mult atunci când încercați să ridicați o greutate mare și nu se compară cu efortul de a muta câteva cutii dintr-o parte în alta. Dacă doriți să începeți să practicați antrenamente cu greutăți, este important să vă bazați pe un bun antrenor, să învățați tehnica ridicării greutăților și să nu vă încordați foarte tare, tocmai pentru a nu suprasolicita mușchii și țesuturile moi ale spatelui.

Continue Reading
Publicitate
Apasă pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

InfoSano.ro

[wp_rss_multi_importer category=”5″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”3″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

MamaDeProfesie.ro

[wp_rss_multi_importer category=”1″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

mWisho.ro

[wp_rss_multi_importer category=”4″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

Culinar

[wp_rss_multi_importer category=”6″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

Eu-Romania.org

[wp_rss_multi_importer category=”2″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

Concept-Casa.ro

[wp_rss_multi_importer category=”3″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

Publicitate

Știri populare