Urmărește-ne pe Facebook

Știri medicale din România

Cum poți respecta cea mai sănătoasă dietă din lume – dieta mediteraneană?

Publicat

în

Cu toții ne încruntăm când auzim cuvântul „dietă”, gândindu-ne automat la schemele de pierdere în greutate, la orele nesfârșite de sport, la numărarea caloriilor și la evitarea carbohidraților. Totuși, este bine de știut încă de la început că dieta mediteraneană nu are nicio legătură cu dietele tradiționale, fiind mai degrabă un stil de viață sănătos, nicidecum o dietă pe care o urmați câteva luni.

Dieta mediteraneană a fost apreciată de mult timp ca fiind una dintre cele mai sănătoase opțiuni din lume. În general, dieta mediteraneană este centrată în jurul acelor alimente pe care oamenii din regiunea mediteraneană le consumă în mod tradițional. Dieta pledează pentru cereale integrale, grăsimi sănătoase, produse proaspete și proteine de înaltă calitate, în timp ce elimină majoritatea alimentelor procesate. Cercetările au sugerat că această dietă poate ajuta la prevenirea atacurilor de cord, accidentelor vasculare cerebrale, diabetului de tip II și a decesului prematur. Totuși, trebuie menționat și faptul că această dietă este recunoscută la nivel mondial ca fiind proaspătă, sățioasă și absolut delicioasă și permisivă.

Dacă doriți să adoptați dieta mediteraneană, iată ce alimente puteți aduce la masă pentru ca toți membrii familiei să se bucure de preparate gustoase și de o bună stare de sănătate:

Alimente permise. Dieta mediteraneană este foarte compatibilă cu dieta pescetariană, deoarece recomandă consumul de pește și fructe de mare cel puțin de două ori pe săptămână, limitând în același timp consumul de carne de pasăre și carne roșie. În general, va trebui să consumați fructe și legume proaspete, precum și leguminoase, cereale integrale, nuci și semințe. Lactatele sunt, de asemenea, un element esențial al dietei, în special brânzeturile, iaurtul grecesc și ouăle organice. În plus, dieta mediteraneană include și foarte multe grăsimi sănătoase, inclusiv avocado și măsline. Dacă obișnuiți să preparați mesele acasă, s-ar putea spune că aveți o gamă variată de alimente la îndemână, iar dacă serviți masa în oraș, puteți alege un restaurant cu specific mediteranean, unde preparatele pe bază de pește și fructe de mare sunt ridicate la rang de artă.

Alimente interzise. În esență, dieta mediteraneană ne îndeamnă să evităm toate alimentele nefirești, adică băuturi îndulcite cu zahăr, cereale rafinate precum pâinea albă, grăsimi trans ca cele pe care le găsim în margarină, uleiurile rafinate, carnea procesată și toate alimentele care conțin zahăr adăugat, precum bomboane și înghețată. Încercați să consumați alimente care provin, în mare parte, din pământ sau pe cele care sunt ambalate cu etichete care prezintă ingrediente integrale alimentare ușor de citit – dacă nu puteți pronunța ingredientele, nu consumați acel aliment.

Piramida alimentară mediteraneană. Cu toții suntem familiarizați cu piramida alimentară standard încă din școala primară, însă piramida alimentară mediteraneană modifică această structură într-un mod unic. Chiar la baza piramidei, vom observa un accent pe activitatea fizică și pe interacțiunea socială. Cu toate că poate părea ciudat să vedem aceste două aspecte într-o piramidă alimentară, această modificare evidențiază faptul că această dietă nu se rezumă doar la ceea ce mâncăm, ci mai degrabă ne îndeamnă să urmăm un stil de viață sănătos din toate punctele de vedere.

Așa că, în loc să vă așezați în fața televizorului pentru a vă servi cina, strângeți-vă familia și prietenii în jurul mesei, astfel încât să puteți mânca încet și să vă bucurați de o conversație bună. Nu numai că astfel vă veți consolida legătura cu cei dragi, dar veți deveni mai atenți la ceea ce mâncați și cât anume mâncați. La urma urmei, mâncarea este menită să fie savurată, iar dieta mediteraneană înseamnă să savurăm o masă delicioasă și prietenoasă cu aspectul nostru și cu starea generală de sănătate.

Continue Reading
Publicitate
Apasă pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

InfoSano.ro

[wp_rss_multi_importer category=”5″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”3″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

MamaDeProfesie.ro

[wp_rss_multi_importer category=”1″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

mWisho.ro

[wp_rss_multi_importer category=”4″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

Culinar

[wp_rss_multi_importer category=”6″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

Eu-Romania.org

[wp_rss_multi_importer category=”2″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

Concept-Casa.ro

[wp_rss_multi_importer category=”3″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

Publicitate

Știri populare