Urmărește-ne pe Facebook

Știri medicale din România

Durerile de umeri la înotători – de ce apar și cum pot fi amelioarate?

Publicat

în

Durerile de umeri la înotători – de ce apar și cum pot fi amelioarate?

Majoritatea înotătorilor – atât profesioniști, cât și persoane care înoată de mai multe ori pe săptămână – acuză la un moment dat dureri de umăr. Umărul este cea mai frecvent rănită parte a corpului în rândul înotătorilor, ratele de accidentare la umăr atingând 91% la înotătorii de competiție.

Durerile de umeri la înotători – de ce apar și cum pot fi amelioarate?Care sunt cauzele durerilor de umăr?

În înot, există un volum mare de mișcări repetitive deasupra capului, chiar mai multe decât în cazul oricărei alte activități sportive, inclusiv tenis sau cricket. Prin urmare, pot să apară leziuni din cauza suprasolicitării umărului. În timp ce un jucător profesionist de tenis poate efectua aproximativ 1000 de rotații ale umărului într-o săptămână, un înotător competitiv își poate mișca brațele deasupra capului de 16.000 de ori într-o săptămână și poate efectua peste un milion de rotații totale ale umărului pe an, asta însemnând că umărul este extrem de solicitat. La această sarcină repetitivă, trebuie adăugat și faptul că 90% din efortul de propulsie este generat de brațele care mișcă corpul prin apă. Deși durerea de umăr este frecvent raportată de înotători, există mai multe modalități prin care poate fi redus riscul de a dezvolta dureri de umăr.

Cum pot fi prevenite și ameliorate durerile de umăr?

În primul rând, cel mai indicat este să cereți unui antrenor să vă evalueze tehnica. Unul dintre cele mai frecvente motive pentru care se dezvoltă durerea de umăr la înotători are legătură cu tehnica slabă. Unele greșeli comune care sunt mai ușor de corectat sunt brațele care traversează linia mediană la intrarea mâinii și intrarea mâinii cu degetul mare îndreptat în jos și palma îndreptată spre exterior. Aceste acțiuni pot irita tendoanele din partea din față a umărului, mai ales atunci când sunt efectuate în mod repetat. Încercați să introduceți mâna opusă aceluiași umăr cu degetele mai întâi și palma îndreptată în jos. În mod ideal, corpul ar trebui să se rotească dintr-o parte în alta pe măsură ce vă alternați mișcările. Un antrenor bun poate să vă evalueze tehnica de înot și vă poate ajuta să efectuați ajustările necesare pentru a reduce astfel tensiunea la nivelul umerilor, pentru a evita accidentările și pentru a vă îmbunătăți performanța.

Preveniți supraantrenamentul evitând creșterile bruște de distanță sau intensitate și încercați să vă opriți atunci când oboseala își spune cuvântul. Dacă veți continua să înotați în ciuda oboselii, tehnica poate deveni din ce în ce mai greșită. Chiar dacă aveți o tehnică de înot grozavă, dacă vă depășiți limitele și vă antrenați când sunteți obosiți, riscul de accidentare crește.

Foarte important este să mențineți flexibilitatea umerilor, coloanei vertebrale și șoldurilor. Un kinetoterapeut vă poate ajuta să dobândiți o flexibilitate adecvată pentru înot sugerându-vă exerciții eficiente și profitând de echipamente avansate de recuperare medicală care pot reduce tensiunea acumulată la nivelul umerilor și care vă pot ajuta să vă întăriți părțile slabe. De exemplu, dacă mușchii din jurul umerilor, cum ar fi dorsalul mare, sunt prea tensionați, atunci ar putea fi dificil să vă îmbunătățiți tehnica de înot, iar tendoanele umerilor pot fi supuse unei solicitări excesive. Poate fi necesar, de asemenea, să dezvoltați o forță adecvată a umerilor. Asta nu implică foarte multă putere, dar este util să aveți o forță rezonabilă și un echilibru muscular bun în jurul umerilor. Din nou, un kinetoterapeut poate evalua acest aspect și vă poate ghida cu exerciții în direcția potrivită.

În mod ideal, mușchii din față și din spate ai umerilor ar trebui să fie echilibrați corespunzător în forță, pentru a susține cel mai bine articulația foarte mobilă a umărului pe toată durata cursei de înot. Mușchii care poziționează și mișcă omoplatul sunt, de asemenea, foarte importanți, dar din cauza oboselii care apare în timpul antrenamentului, pot crește riscul de apariție a durerilor de umăr. Mușchii umerilor necesită rezistență adecvată pentru a lucra atât timp cât este nevoie în timpul sesiunii de înot. Dacă obosesc foarte rapid, va fi dificil să vă mențineți cea mai bună tehnică, performanța se reduce și riscul de accidentare crește.

Continue Reading
Publicitate
Apasă pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

InfoSano.ro

[wp_rss_multi_importer category=”5″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”3″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

MamaDeProfesie.ro

[wp_rss_multi_importer category=”1″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

mWisho.ro

[wp_rss_multi_importer category=”4″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

Culinar

[wp_rss_multi_importer category=”6″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

Eu-Romania.org

[wp_rss_multi_importer category=”2″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

Concept-Casa.ro

[wp_rss_multi_importer category=”3″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

Publicitate

Știri populare