Urmărește-ne pe Facebook

Știri medicale din România

Psihologia modei: Ce spun hainele pe care le purtăm despre noi?

Publicat

în

Nu trebuie să fim împătimiți după modă sau să studiem ultimele tendințe fashion pentru a ști că hainele pe care le purtăm transmit semnale puternice colegilor de la muncă și străinilor de pe stradă, reușind astfel să ne proiecteze o imagine pe care dorim să o afișăm. Totuși, prea puțini dintre noi înțelegem cu adevărat psihologia modului în care oamenii de pe stradă și colegii de la birou interpretează alegerile noastre vestimentare și, adesea, suntem judecați greșit pe baza gustului nostru vestimentar. O serie de studii psihologice au relevat impactul real al alegerilor vestimentare asupra modului în care noi percepem și judecăm reciproc.

Sfidarea stereotipurilor. În general, femeile sunt mai conștiente în ceea ce privește moda și aspectul fizic, de aici și eforturile lor de a se îmbrăca într-un anumit fel, de a se machia și așa mai departe. Totuși, studiile au arătat că bărbații au și ei destul de multe nesiguranțe referitor la haine. Contrar convingerilor populare, bărbații s-au dovedit a fi adesea mai conștienți de sine decât femeile în ceea ce privește gusturile vestimanre și modul în care sunt priviți în public. În cazul a multor bărbați, ei petrec ore în șir în magazine căutând costumul perfect sau încălțămintea potrivită pentru un anumit tip de blug, sunt foarte selectivi când vine vorba de calitatea hainelor, optează și pentru servicii profesionale de călcătorie din București, încearcă să își întrețină hainele corespunzător și investesc în dressing-uri generoase și bine compartimentate. Prin urmare, trebuie să înțelegem semnificația alegerilor vestimentare indiferent de sexul nostru. Indiferent dacă suntem bărbați sau femei, opțiunile de modă pot afecta atât imaginea de sine, impresia pe care le-o transmitem altora și modul în care oamenii se comportă față de noi.

Stilul vestimentar ne poate trăda statutul financiar. Hainele nu au fost întotdeauna la fel de influente ca astăzi. Numai ca urmare a progreselor tehnice de-a lungul secolelor, alegerile vestimentare au devenit semnificative. În perioada civilizațiilor timpurii, scopul principal al hainelor era cel de a îmbrăca corpul, de a-i oferi căldură și de a-l proteja de umiditate. Iată că de la aceste avantaje practice atât de simple, hainele au devenit un marker social, așa că astăzi afectează modul în care ne vedem pe noi înșine. Hainele ne ajută să fim văzuți în lumina pe care ne-o dorim și, de asemenea, ne emană personalitățile și statutul financiar. În multe societăți, stilul vestimentar întruchipează bogăția și gustul personal. De exemplu, în cazul unui studiu, s-a observat că pe măsură ce o țară intră în recesiune și adoptă obiceiuri de cheltuieli austere, femeile manifestă deseori o preferință față de rochiile mai lungi, în timp ce în perioadele de prosperitate, se poate observa rezultatul opus, și anume hainele devin mai scurte.

Culorile hainelor joacă un rol important. Un alt factor în alegerile noastre vestimentare este modul în care bărbații și femeile percep și interpretează diferite culori. În cadrul unui experiment, cercetătorii au fotografiat oamenii cu haine colorate diferit și apoi au solicitat participanților să evalueze atractivitatea oamenilor din acele fotografii. În urma acestui studiu, s-a descoperit că nuanțele și culorile hainelor afectează modul în care bărbații evaluează atractivitatea bărbaților și a femeilor și modul în care femeile apreciază atractivitatea bărbaților.

Desigur, culoarea articolelor de îmbrăcăminte este departe de singurul factor utilizat în judecarea unei persoane bazată pe îmbrăcăminte. În cazul ambelor sexe, postura, limbajul corporal și modul în care oamenii se mișcă influențează percepțiile despre masculinitatea sau feminitatea lor, ceea ce era intrinsec legat de aprecierea atractivității lor.

Continue Reading
Publicitate
Apasă pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

InfoSano.ro

[wp_rss_multi_importer category=”5″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”3″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

MamaDeProfesie.ro

[wp_rss_multi_importer category=”1″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

mWisho.ro

[wp_rss_multi_importer category=”4″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

Culinar

[wp_rss_multi_importer category=”6″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

Eu-Romania.org

[wp_rss_multi_importer category=”2″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

Concept-Casa.ro

[wp_rss_multi_importer category=”3″ hdsize=”20px” maximgwidth=”100″ morestyle=”…” showdate=”0″ showgroup=”0″ windowstyle=”2″ thisfeed=”1″ maxperpage=”1″ nofollow=”0″ excerptlength=”17″ mytemplate=”clean_separated.php” cachetime=”20″]

Publicitate

Știri populare